fbpx
M
 

Bedien nieuwe volgers nog beter met Instagram Gidsen!

door | nov 17, 2021 | Beleving | 0 Reacties

Instagram Gidsen, een functie die al langer bestaat op Instagram en waarmee je nieuwe volgers nog beter kunt bedienen. En dat is zonde! 

Instagram Gidsen is namelijk dé manier om content over dezelfde categorie te bundelen, producten uit te lichten of plaatsen samen te voegen. Daarnaast zijn Instagram Gidsen vindbaardeelbaar en makkelijk in gebruik. 

Je hebt drie verschillende manieren om Gidsen aan te maken, namelijk:

  • Plaatsen: het samenvoegen van plaatse, die vindbaar zijn in Google. 
  • Producten: uitgelichte producten toevoegen vanuit jouw webshop óf die van een ander. 
  • Berichten: geplaatste Posts of opgeslagen berichten bundelen. 

Bundel jouw producten in een Gids

Heb jij een delicatessenzaak met een webshop, ben jij een food- of drankproducent met een site waarop jouw producten staan óf verkoop je merchandise als restaurant? Dan is de kans groot dat je ook gebruik maakt van Instagram Shopping. Jouw producten worden dan natuurlijk weergeven in jouw winkel op Instagram, maar het kan ook handig zijn om een speciale collectie zoals met Kerst te bundelen in een Gids. 

Voor nieuwe volgers die op jouw account komen, is het zo (via de tabbladen) direct zichtbaar welke producten jij aanbiedt voor de feestdagen. Je maakt het ze nóg makkelijker om een bestelling bij je te doen. 

Daarnaast is het makkelijk om zo’n specifieke collectie/bundel te delen met vragen van volgers in jouw DM of in een reactie! 

Een Instagram menukaart 

Ontwikkel jouw digitale Instagram menukaart, door al jouw berichten met items van jouw menu te bundelen onder een gids. Deel jij bijvoorbeeld elke week een ander item van de kaart, dan kun je deze gaan samenvoegen in een Gids. Zo hebben potentiele gasten direct een indruk wat ze bij jou kunnen verwachten. 

Naast bovenstaande opties is het natuurlijk ook mogelijk om een Gids te maken met jouw team en zo iedereen voor te stellen. Of als jouw zaak meerdere vestigingen heeft, een Gids aan te maken met “Plaatsen”. 

Hoe maak je een Gids?

  • Klik op het plusje (+) in jouw profiel
  • Kies voor Gids
  • Klik een van de mogelijkheden aan. Wanneer je een digitale menukaart wilt samenstellen van bijvoorbeeld berichten die jij al eerder hebt geplaatst, dan kies je voor Berichten.
  • Selecteer de berichten die jij wilt opslaan.
  • Vul titels in en een kleine beschrijving, denk hierbij aan ingrediënten en prijzen. Als je klaar bent, klik je op volgende en sla je gids op.

Omslagfoto’s voor Instagram Gidsen

Tot slot kun je jouw Instagram Gids voorzien van een omslagfoto. Het formaat wat het beste werkt is 9:16 of wel 1080 x 1920 pixels. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Waarom een online beleving creëren belangrijk is

Waarom een online beleving creëren belangrijk is

Een online beleving creëren op social media is tegenwoordig erg belangrijk voor horeca- en foodspeciaalzaken om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Dit komt omdat gasten steeds meer waarde hechten aan de ervaringen die ze op social media hebben en minder aan...

0 reacties

Trackbacks/Pingbacks

  1. Zet deze vier Instagram Gidsen in voor meer succes! - Social On Point - […] een eerdere blog legde ik al uit hoe je zo’n gids maakt en waarom het belangrijk is om deze…

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *