fbpx
M
 

Zet deze vier Instagram Gidsen in voor meer succes!

door | jan 29, 2022 | Social Media | 0 Reacties

Content over een bepaald onderwerp bundelen, het gebeurt al jaren en dit kan nu ook via Instagram Gidsen. Kijk maar naar kranten, (digitale) magazines, boeken, etc. Sinds een jaar kun je zo’n digitaal magazine ook maken op Instagram namelijk Instagram Gidsen. 

In een eerdere blog legde ik al uit hoe je zo’n gids maakt en waarom het belangrijk is om deze gidsen aan te maken. Om jullie nog verder op weg te helpen, deel ik hier 4 onderwerpen voor een Gids. Zo kan je vandaag nog aan de slag! 

Bij alle voorbeelden die ik hier noem, ga ik ervan uit dat je al eens content hebt geplaatst over het onderwerp. Zo niet, dan is het misschien een inspiratiebron voor nieuwe content. 

1. Ontmoet…/ Maak kennis met…

In deze Gids laat je jouw medewerkers zien. Je bundelt de foto’s waarop jouw medewerkers te zien zijn en geeft in de titel hun naam en functie weer. Vervolgens schrijf je in de tekst eronder meer informatie over de medewerkers. Denk aan: leeftijd, hoe lang zij al in de zaak werken, hun favoriete gerecht/product/drankje/item. 

2. Een nieuwe menukaart/ collectie

In deze gids bundel je al jouw posts over jouw nieuwe menu. Zo kan je elk item los fotograferen en posten en in een Gids bundelen en hier van extra informatie voorzien. Denk aan: prijzen, ingredienten, inhoud, etc.  

3. Op de vloer/ Een kijk je in de keuken/ Even binnenkijken

Laat in deze gids jouw zaak zien, door posts te bundelen van het interieur/ van binnen. Zo krijgen mensen een beeld van jouw zaak en de sfeer. Mensen zijn, zeker wanneer ze online voor het eerst kennis met je maken, nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet en wat voor gevoel ze daarbij krijgen. 

4. Reviews/ User Generated Content 

Voeg al jouw getagte foto’s samen onder 1 Gids en laat jouw (potentiele) volgers zien dat niet alleen jij jouw zaak te gek vindt, maar ook anderen. Je kunt namelijk een Gids maken van opgeslagen berichten. Zorg er dus voor dat je eerst de foto’s opslaat waarin jij getagt bent, om vervolgens de Gids aan te maken. 

Met deze vier Gidsen laat jij aan jouw volgers nog meer welkom voelen. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *