fbpx
M
 

Q1 2022: Dit zijn de updates van Instagram

door | apr 11, 2022 | Social Media | 0 Reacties

Twee keer knipperen met je ogen en het eerste kwartaal van 2022 zit er alweer op. Ik snap dat het best lastig is om alle updates van Instagram bij te benen, daarom heb ik in deze blog alle updates van het eerste kwartaal op een rijtje gezet. 

Story likes op Instagram

Voorheen kon je reageren op Instagram Stories, waardoor jouw bericht in de DM  van de Story-maker terecht kwam óf je kon een Story delen. Vandaag de dag is het ook mogelijk om een Story een like te geven door middel van het hartje tussen de reactie-sectie en het papieren vliegtuigje (delen). Dit is een makkelijke manier om te laten zien dat je de content leuk of interessant vindt, zonder direct een heel gesprek in DM te starten. 

Instagram Stories van 60 seconden 

Instagram Stories duurde tot begin dit jaar maximaal 15 seconden, kort maar krachtig. Sinds februari kunnen sommige accounts, binnenkort waarschijnlijk alle accounts, ook Stories van 60 seconden plaatsen. Zelf ben ik hier geen fan van, omdat dit ervoor zorgt dat je heel langdradig kunt worden. Liever 4 korte Stories van 15 seconden waarin je afwisselt in beeld: foto – video – foto – boomerang, dan 1 langdradige video van 60 seconden. 

Instagram Feed: Chronologisch & Favorieten

Er is wat paniek ontstaan toen Instagram de tijdlijn wilde gaan aanpassen. Het resulteerde in een aangepaste, maar beperkte, tijdlijn, waarin je kunt kiezen tussen de accounts die je volgt én jouw favoriete accounts. Het nadeel van een favorietentabblad, is dat de kans dat jouw berichten jouw doelgroep bereiken een stuk minder groot is. Gelukkig staat de tijdlijn standaard ingesteld op Volgend. 

Avatar maken 

Je kunt een eigen avatar ontwikkelen binnen Instagram. Je ziet het vaker gebeuren dat Instagram functionaliteiten kopieert van andere social media-platforms waaronder Snapchat en TikTok. Zo werden Instagram Stories geïntroduceerd na het succes van Snapchat, kwamen er Reels na het succes van TikToks en kan je nu ook avatars maken zoals in Snapchat en Whatsapp. 

Een Instagram Live inplannen

Ga jij regelmatig live op Instagram? Dan kan je dat vanaf nu “inplannen”. Wanneer je dit doet, krijg je een soort evenementenmelding in jouw biografie te staan. Zo zien mensen direct wanneer jij live gaat en kunnen ze een herinnering instellen. Wanneer iemand een herinnering in heeft gesteld, krijgen zij een melding op hun telefoon wanneer je bijna live gaat. Handig! 

Bijdrage voor een post + functietitel

Het taggen van een creator of samenwerkingspartner is niet nieuw in Instagram, dit hebben ze vorig jaar al gelanceerd. Maar wat wel nieuw is, is dat je ook de functietitel of profielcategorie kunt laten zien. Zo zie je direct welke bijdrage iemand heeft geleverd bij jouw post. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *