fbpx
M
 

How to: In 8 makkelijke stappen een Instagram Live inplannen

door | apr 12, 2022 | Social Media | 0 Reacties

Instagram Live bestaat al sinds 2017, best een tijdje dus. Maar sinds de eerste lockdown zijn Instagram Lives populairder dan ooit. Tijd om iets nieuws toe te voegen, iets waardoor Lives nog beter zichtbaar worden, dacht Instagram. 

Daarom kan je vanaf begin dit jaar jouw Instagram Lives inplannen en krijg je een evenementen tegel in jouw biografie. Zo ziet iedereen die op jouw profiel terecht komt dat jij een Instagram Live gepland hebt en kunnen zij een herinnering instellen voor het moment dat je live gaat. Handig! 

Hoe ga je live op Instagram en hoe plan je een Instagram Live in? 

  • Stap 1: Open Instagram en ga naar jouw biografie
  • Stap 2: Klik op het +-icoontje en vervolgens op Live 
  • Stap 3: Klik op de kalender wanneer je een Instagram Live wilt inplannen
  • Stap 4: Vul een titel in
  • Stap 5: Bepaal de datum en het tijdstip van jouw Instagram Live
  • Stap 6: Klik op Livevideo plannen en vervolgens op Delen
  • Stap 7: Deel jouw Instagram Live in jouw Stories (optioneel)
  • Stap 8: Het Instagram Live-tegeltje verschijnt in jouw biografie

Stap 1: Open Instagram en ga naar jouw biografie

Je opent Instagram en gaat naar jouw biografie door op jouw profielfoto links onderin te klikken. 

Stap 2: Klik op het +-icoontje en vervolgens op Live

Helemaal boven in jouw biografie staat links jouw Instagram-naam en rechts daarvan staat een plusje (+). Wanneer je op het plusje klikt opent er een keuzemenu, in dit keuzemenu kies je voor Live. 

Stap 3: Klik op de kalender wanneer je een Instagram Live wilt inplannen

Er opent nu een nieuw scherm, dit is het scherm waar je jouw Instagram Live kunt starten door op de ronde knop onderin te klikken. Wil je liever de Instagram Live inplannen? Dan klik je op de kalender, het vierde icoontje in de linker rij.

TIP: Wanneer je liever eerst wil oefenen voor je live gaat, kan je jouw publiek instellen door op het derde icoontje te klikken. Hier kies je voor Oefenen in plaats van openbaar. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om jouw live te oefenen en kan je even testen hoe het werkt. 

Stap 4: Vul een titel in

Wanneer je op de kalender hebt geklikt opent er een nieuw scherm. In dit scherm kun je meerdere gegevens invullen. Je begint met de titel. Hierin beschrijf je waar jouw Instagram Live overgaat. Belangrijk is om het meest belangrijke onderwerp vooraan in de zin te zetten, zodat dit straks goed zichtbaar is in jouw account.

Stap 5: Bepaal de datum en het tijdstip van jouw Instagram Live

Wanneer je de titel hebt ingevuld, klik je op Begintijd. Hier stel je een datum en tijdstip in dat ligt tussen 3 maanden vanaf vandaag en 1 uur vanaf nu. Heb je jouw datum en tijd ingevoerd dan klik je op klaar. 

Stap 6: Klik op Livevideo plannen en vervolgens op Delen

Staat alles goed? Dan klik je op Livevideo plannen. Je kan ervoor kiezen om nu weg te gaan uit Instagram, maar ik raad altijd aan om wel jouw ingeplande Instagram Live te delen in Instagram Stories. 

Stap 7: Deel jouw Instagram Live in jouw Stories (optioneel)

Een nieuw scherm opent, dat van Instagram Stories. Ik raad altijd aan om jouw Instagram Live te delen in Instagram Stories. Je laat hiermee aan jouw volgers zien dat je een Instagram Live hebt gepland en zij kunnen op hun beurt een herinnering instellen. 

Stap 8: Het Instagram Live-tegeltje verschijnt in jouw biografie 

Heb je alle stappen doorlopen? Dan heb je vanaf nu een Instagram Live-tegel in jouw biografie staan. Vanuit daar kan jij de geplande Instagram Live bewerken en jouw volgers kunnen vanaf die tegel een herinnering instellen. Zo krijgen zij een melding een uur voor je live gaat. 

Je bent nu helemaal klaar om aan de slag te gaan met Instagram Live!

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *