fbpx
M
 

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

door | feb 13, 2023 | Social Media | 0 Reacties

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal mee?

Waarom horecazaken LinkedIn inzetten

Hé horecaondernemer! Ben jij al zichtbaar op Instagram en Facebook? Goed bezig! Echter, ook op LinkedIn valt er in sommige gevallen nog veel te halen. Hieronder geven we jou de verschillende mogelijkheden om LinkedIn in te zetten voor jouw horecaonderneming.

Hoe zetten horecazaken LinkedIn in?

  1. Nieuwe doelgroep targeten. Waar je je als café of restaurant nu wellicht meer richt op individuele klanten, kun je je op LinkedIn ook op zakelijke klanten richten. Het grote verschil is dat individuele klanten vaak makkelijker te bereiken zijn via Instagram, Pinterest of Facebook, terwijl jouw potentiële zakelijke klanten juist beter te vinden zijn via LinkedIn. Dit betekent dat je via LinkedIn dus meer de business to business strategie kunt inzetten. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om zakelijke evenementen, bedrijfsborrels en bedrijfsetentjes te organiseren en te promoten. Je kunt zelfs je horecazaak als trouwlocatie vermarkten.
  2. Leadgeneratie. Ook als je leads wil genereren is LinkedIn heel geschikt. Zo kun je bij het creëren van je bedrijfspagina gelijk een call-to-action installeren waar je je klanten naar je website kunt begeleiden via een grote button bovenaan je pagina. Je kunt er ook voor kiezen om de button ‘contact opnemen’ te gebruiken waar de klant direct een e-mail kan sturen naar het door jou gekozen e-mailadres. Leads genereren naar je website is altijd belangrijk, niet alleen voor de SEA en SEO van je website, maar ook om nieuwe klanten te kunnen krijgen. Bedrijven kunnen ook gebruik maken van LinkedIn Sales Navigator, een tool die speciaal is ontworpen voor sales professionals om leads te genereren en relaties op te bouwen met beslissingsmakers. EN WAAROM ZOUDEN HORECAZAKEN DIT WILLEN?
  3. Naamsbekendheid. Je kan het gebruiken om je merk bekender te maken en een positieve reputatie op te bouwen. Dit kan door het delen van relevante inhoud, zoals blogposts en nieuwsartikelen, of door het deelnemen aan discussies in groepen.
  4. Netwerken. Een heel belangrijk onderdeel van dit platform is netwerken. Je kunt gebruik maken van LinkedIn om zakelijke connecties te maken met andere bedrijven of professionals in de branche, maar natuurlijk kun je ook via jouw bedrijfspagina connecties maken met je (potentiële) doelgroep.
  5. Branche-updates. Verder kun je gebruik maken van LinkedIn om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends in jouw branche. Zo houd je jezelf op de hoogte van wat er binnen jouw branche, doelgroep en/of productenpakket speelt en kun je met deze informatie weer accuraat inspelen op de toekomst.
  6. Insights. Bedrijven kunnen gebruik maken van de Analytics om inzicht te krijgen in hun doelgroep en hun gedrag. Het is belangrijk zo nu en dan eens tijd te maken om deze informatie te evalueren en eventueel indien nodig je marketingstrategie hierop aan te passen.
  7. Recruitment. Ook last van dat oneindige personeelstekort? Bedrijven kunnen gebruik maken van LinkedIn om vacatures te plaatsen en geschikte kandidaten te vinden. Je kunt dan ook zoeken naar potentiële werknemers en connecties aangaan met hen. Zo heeft het een database met miljoenen gebruikers die hun professionele profielen hebben geüpload, waardoor het een waardevolle bron is voor bedrijven die op zoek zijn naar specifieke vaardigheden en ervaringen.

Je moet natuurlijk wel blijven opletten voor de regelgeving omtrent reclame en privacy schending op LinkedIn, om eventuele lastige situaties te kunnen voorkomen. Ook is het belangrijk om, net zoals op andere sociale mediakanalen, zorgvuldig om te gaan met eventuele negatieve opmerkingen of reviews op LinkedIn, om zo je goede reputatie te behouden.

Meer weten over ons aanbod?

Wij helpen horeca- en foodspeciaalzaken aan smakelijke social content zodat elk tafeltje bezet is. Wij hebben voor ieder budget een pakket, waarbij jij zo min mogelijk tijd hoeft te besteden aan jouw zichtbaarheid op social media.

Volg jij ons al op Instagram? Volg ons via @socialonpoint.nl!

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *