fbpx

Nieuwe gasten bereiken met een steengoede, en vooral ook lekkere, online beleving, dat wil iedereen toch? Het hoeft niet moeilijk te zijn om zo’n online beleving te creëren, je moet alleen weten waar te beginnen. In deze blog noem ik de vijf belangrijkste elementen van een culinaire online beleving, zodat je binnen no-time nieuwe gasten bereikt en top of mind blijft bij jouw huidige gasten. 

  1. De eerste indruk telt
    Of het nu gaat om social media of jouw website, het is belangrijk dat de eerste indruk die gasten krijgen van jouw kanaal meteen goed is. Het is dus belangrijk dat de informatie die je geeft up-to-date is. Dat jouw Instagram-profiel geoptimaliseerd is met de juiste knoppen voor het bestellen, afhalen en/of reserveren. Dat de openingstijden kloppen en dat de linkjes werken.
  2. Goed beeldmateriaal
    Goed beeldmateriaal is ontzettend belangrijk bij een online beleving. Een foto kan je doen watertanden, maar ook zeker gruwelen. Besteed tijd en aandacht aan het beeldmateriaal dat je plaatst, zo zijn stockfoto’s ((on)betaalde foto’s van het internet) uit den boze. En is het not done om simpelweg je menukaart als Instagram-post te plaatsen. 
    In plaats van het klakkeloos overnemen van je digitale menukaart, zou je er ook voor kunnen kiezen om elk item op de foto te zetten en er iets meer over te vertellen. Dan heb je in een keer 6 posts in plaats van 1. 
  3. Interessante teksten
    “Nieuw: oesters ” versus “Wij zijn ontzettend blij om jullie te vertellen dat we weer oesters op de menukaart hebben staan! Het zijn de Zeeuwse Creuse, een verfijnde frisse oester met lichtfruitige zilte smaak.” 
    Als het aankomt op een online beleving creëren, dan doe je dat ook in je teksten. Vertel jouw volgers meer informatie achter het product of de keuze om dit item op de menukaart te zetten, want met slechts “nieuw: oesters” worden helaas niet veel volgers enthousiast.
  4. Persoonlijke benadering
    Een persoonlijke benadering online is ontzettend belangrijk! Zo is social media een “sociaal” platform, dus is het belangrijk om niet alleen maar te zenden met jouw eigen content, maar ook echt de interactie aan te gaan met jouw doelgroep. Daarnaast kan je ook jouw website en e-mails zo inrichten dat bezoekers zich persoonlijk aangesproken voelen door jouw teksten en uitingen. 
  5. Consistentie
    En tot slot, heel belangrijk, consistent online zichtbaar zijn. Een culinaire online beleving betekent ook regelmatig zichtbaar zijn door middel van posts, website-updates of e-mails. Wanneer jij 3 weken enthousiast post en vervolgens 3 weken niet is dat funest voor je zichtbaarheid en doet dat afbreuk aan jouw online beleving. 

Wil jij consistent online zichtbaar zijn in 2022? Of wil jij precies weten op welke dagen jij kunt inhaken met jouw content? Meld je dan aan voor de wachtlijst voor mijn gratis Contentkalender voor 2022.