fbpx
M
 

Waarom een online beleving creëren belangrijk is

door | jan 9, 2023 | Beleving | 0 Reacties

Een online beleving creëren op social media is tegenwoordig erg belangrijk voor horeca- en foodspeciaalzaken om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Dit komt omdat gasten steeds meer waarde hechten aan de ervaringen die ze op social media hebben en minder aan alleen het eten of de producten die worden aangeboden.

Een band opbouwen met een online beleving

Door een beleving te creëren op social media, kan je als horeca- of foodspeciaalzaken een emotionele band opbouwen met jouw doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld door middel van interactieve content, zoals polls, quizzes en challenges, of door middel van visueel aantrekkelijke foto’s en video’s die de aandacht van jouw (potentiële) volger trekken.

Meer betrokkenheid

Daarnaast kan het creëren van een beleving op social media ook bijdragen aan het verhogen van de betrokkenheid van de volgers met jouw zaak. Dit kan leiden tot een grotere merkbekendheid en een positief merkimago, wat op zijn beurt weer kan leiden tot meer verkoop of reserveringen en uiteindelijk een hogere omzet voor jouw zaak.

Meer mond-tot-mondreclame

Tot slot kan het creëren van een beleving op social media ook leiden tot meer mond-tot-mondreclame en virale verspreiding van jouw kanalen of content. Als gasten een positieve ervaring hebben op social media, zijn ze geneigd om dit te delen met hun vrienden en volgers, wat kan leiden tot een groter bereik.

In het kort, het creëren van een beleving op social media is belangrijk omdat het kan bijdragen aan het opbouwen van een emotionele band met de doelgroep, het verhogen van de betrokkenheid en het versterken van het merkimago. Dit kan op zijn beurt leiden tot meer verkoop en een hogere omzet voor het bedrijf.

Lukt het jullie niet om een online beleving te creëren? Met ons Spice Up Your Social Media-aanbod creëren we altijd een online beleving. Meer informatie vind je hier. Liever erover sparren? Dat kan natuurlijk tijdens een kennismakingsgesprek! Die plan je zelf gemakkelijk in via Calendly.

Volg jij ons al op Instagram? Volg ons via @socialonpoint.nl!

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

De 3 keyelementen voor een online beleving

De 3 keyelementen voor een online beleving

Hoe zou je het vinden als de beleving die jij online uitstraalt, exact overeenkomt met de beleving in jouw zaak. Een utopie? Valt best mee. In deze blog vertel ik je de drie keyelementen voor een online beleving!  1. Prikkel zintuigen, mooi beeld is het halve...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *