Hoe zou je het vinden als de beleving die jij online uitstraalt, exact overeenkomt met de beleving in jouw zaak. Een utopie? Valt best mee. In deze blog vertel ik je de drie keyelementen voor een online beleving!
1. Prikkel zintuigen, mooi beeld is het halve werk.
Met een goed beeld, waarbij een foto er smakelijk uitziet, of de zaak er strak uitziet, waarbij het personeel lacht, heb je al 50% van die online beleving te pakken. Vaak zie ik grafische menukaarten als post, of grafische flyers als post op Instagram, ik vind dat echt een afbreuk doen aan die beleving. Het draagt niet bij aan, maar zegt ook niets over, de beleving in jouw zaak.
2. Neem je volgers mee in je verhaal, blijf je volgers boeien
Schrijf altijd een bericht bij jouw foto, video of Reel. Het hoeven geen lange verhalen te zijn, maar schrijf in ieder geval volledige zinnen. En nog beter: schrijf een leuk verhaal. Zorg ervoor dat je jouw volgers blijft boeien.
3. Val op met jouw eigen stijl
Herkenbaarheid is ontzettend belangrijk! Herkenbaarheid in kleurgebruik, herkenbaarheid in teksten. Zorg ervoor dat je jouw eigen stijl in alles doorvoert, zo gaan mensen je namelijk herkennen.
Voer je deze drie elementen door op social media en jouw website? Dan kan het niet misgaan. Zorg ervoor dat in ieder geval alle kanalen op elkaar aansluiten qua beeld, kleur en tekst. Eenheid zorgt voor herkenbaarheid. Herkenbaarheid zorgt vertrouwen. En vertrouwen zorgt voor reserveringen of aankopen.
Kan je wel wat hulp gebruiken? Stuur mij een DM op Instagram, ik kijk graag even met je mee.
0 reacties