fbpx
M
 

Merchandise: Lopen jouw gasten al rond in een branded t-shirt?

door | aug 2, 2021 | Beleving | 0 Reacties

Vier jaar geleden probeerde de Febo iets “nieuws” uit. Ter ere van hun 75-jarig bestaan, brachten zij een kledinglijn uit met hun eigen merchandise. Binnen no-time was alles uitverkocht en dus maakte zij een festivalcollectie voor 2018, met als resultaat: de rode slippers en fannypacks waren te zien op elk festival in Nederland. 

Het bleek het begin van een ware trend te zijn! Van tassen, slippers en kookboeken tot hele outfits, Nederland is er dol op. Én zeker in deze tijd, waarin we allemaal ons favoriete restaurant willen steunen, is merchandise razendpopulair. 

1. The Avocado Show met pinnetjes en tassen

Alles er een zaak zijn merk sterk heeft neergezet dan is het The Avocado Show wel. Zij claimen de expert status, door alles om 1 ingrediënt te laten draaien. Zowel in hun marketing als op de menukaart. Door het herkenbare avocado-icoontje leende het merk zich natuurlijk ook uitermate geschikt voor merchandise. Het resultaat? Een shop met kookboeken, pins, tassen, t-shirts en hoodies. 

2. Brouwerij Eleven met hun sweaters

Bij hun recente rebranding hoorde niet alleen een nieuw logo en nieuwe labels voor hun bier, maar ook sweaters met een te gekke illustratie, petten, een muts en tas. De kleuren en illustraties die zij gebruiken, zijn super herkenbaar en worden goed doorgevoerd in zowel de merchandise, website als social media. 

3. Bobby’s Dry Gin met shirts, hoodies & zwembroeken

Een van mijn favoriete gin-merken, Bobby’s Dry Gin, heeft ook super toffe merchandise ontwikkeld. Ik ben zelf fan van het design van de muts & tassen. Hetzelfde design komt ook terug in hun fles, website en social en laat zien dat je voor merchandise niet een super bekend logo of uitgebreide illustratie hoeft te hebben.

4. Hippie Fish met beach essentials, waaronder een handdoek, bandana en beach paddles

Hippie Fish, het lijkt wel of alles wat zij doen goed gaat. Naast hun fantastische interieur dat zij ook verkopen, hebben ze sinds kort ook merchandise. Ze hebben hierbij goed gekeken naar wat hun doelgroep zou kopen. Zo hebben zij in plaats van de standaard tote bags, een groter formaat tas gemaakt die dus als strandtas kan dienen. En hebben zij geen standaard muts, maar een bandana voor in je haar. 

Maar je hoeft je niet alleen op kleding te richten natuurlijk. Denk bijvoorbeeld eens aan de mokken van starbucks óf een kookboek, zoals de Streetfood Club. 

5. The Streetfood Club met hun eigen kookboek.

Dat de mannen van The Streetfood Club niet stil zitten, dat weten we inmiddels wel. Na opening van de immens populaire The Streetfood Club, opende zij nog een aantal zaken. Dat zij tijdens de lockdown een kookboek zijn gaan maken, verbaast niemand meer. Het kookboek is even kleurrijk en tof als hun interieur en marketing, zij weten hun stijl continu goed door te voeren. 

Processed with VSCO with ss1 preset

Wil jij ook merchandise voor jouw zaak? Dan is het belangrijk om jezelf de volgende vragen te stellen: 

  1. Wat wil je met jouw merchandise bereiken? 
  2. Wie is jouw doelgroep? 
  3. Wat voor soort product wil je maken en past dit bij de doelgroep?
  4. Wat wordt het design en is dit design herkenbaar voor jouw gasten? 
  5. Op welke platformen ga je jouw merchandise communiceren en verkopen? 

Meer weten over hoe jij jouw branding kunt inzetten voor jouw zaak? Lees dan hier meer blogs over dit onderwerp.

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Waarom een online beleving creëren belangrijk is

Waarom een online beleving creëren belangrijk is

Een online beleving creëren op social media is tegenwoordig erg belangrijk voor horeca- en foodspeciaalzaken om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Dit komt omdat gasten steeds meer waarde hechten aan de ervaringen die ze op social media hebben en minder aan...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *