M
 

Social Proof: zet jouw reviews in op Social media

door | jul 24, 2021 | Social Media | 0 Reacties

Een belangrijk onderdeel van user generated content zijn reviews. In reviews vertellen mensen over hun ervaring bij jouw in de zaak of over jouw eten. Om alleen reviews te verzamelen in TripAdvisor, Google of The Fork en er vervolgens niets mee doen is zonde! 

Reviews kun je namelijk goed inzetten op social media. Het zorgt voor meer geloofwaardigheid, zodat jouw volgers niet alleen zien dat jíj jouw zaak te gek vindt, maar ook anderen. Daarnaast geeft ook 83% van de gasten aan dat reviews invloed hebben op hun restaurantkeuze, net als dat 75% aangeeft dat social media invloed heeft hun keuze.

Het is dus super belangrijk om dit te combineren en jouw reviews ook in te zetten op social media! 

Hoe kom je aan reviews?

De meeste mensen schrijven alleen een review als zij een negatieve ervaring hebben gehad, dat zijn dus niet de reviews die je wilt gebruiken voor social media. Je moet dus actief ervoor zorgen dat mensen een review achterlaten. Benoem op social media dat jullie bezig zijn met reviews verzamelen, gebruik de laatste twee regels op de bon of bedenk een andere manier om aan meer reviews te komen. 

Maar blader ook eens door jouw getagte foto’s op Instagram. Het kan zijn dat daar leuke foto’s tussen zitten met een bijschrift over jouw zaak. 

Hoe plaats je dit op social media? 

Heb je leuke reviews ontvangen, dan kan je deze in gaan zetten op social media. Let er wel op dat je altijd toestemming vraagt aan de schrijver van de review, om de review te delen. Heb je toestemming, dan zijn er verschillende manieren om deze review te delen. 

1. Feed

Zit er een leuke foto bij de review en mag je die gebruiken? Dan kan je deze delen op de feed. Vervolgens kan je dan de review als bijschrift plaatsen. Maar je kan natuurlijk ook een grafische opmaak maken in een tool als Canva. Je hebt hier verschillende sjablonen die je op een makkelijke manier kunt aanpassen naar jouw eigen huisstijl of wens. 

2. Instagram Stories + hoogtepunt

Wanneer het visueel niet past bij jouw feed, dan kun je reviews ook delen via Instagram Stories. Je kan een printscreen maken van de review óf je kan via Canva een sjabloon gebruiken om de review mooi vorm te geven. Heb je dan zo’n ontwerp gemaakt en geplaatst op Instagram Stories, dan kun je hem opslaan als hoogtepunt. Dit hoogtepunt kan je dan ‘reviews’ noemen en voorzien van een duidelijke omslagafbeelding. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Maak een horeca social media-plan voor 2023!

Maak een horeca social media-plan voor 2023!

Het is bijna zo ver, nog 9 dagen en dan is 2023 aangebroken. Met januari als rustige maand in het vooruitzicht, kan je die tijd goed gebruiken om eens terug te blikken op jouw social media-activiteiten van dit jaar en een plan te maken voor het komende jaar. Zo'n plan...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *