fbpx
M
 

Waarom je vandaag nog moet beginnen met Facebook Ads!

door | jul 11, 2020 | Social Media | 0 Reacties

Als ondernemer kan het superspannend zijn om geld te investeren in social media-advertenties, maar neem eens een kijkje bij Facebook Ads. Begrijpelijk, ik vond het namelijk ook best spannend om geld te investeren terwijl ik niet wist of het zou werken. 

Illustratie starten met Facbook Ads

Waar kan je adverteren?

Op Facebook kan je via Bedrijfsmanager een advertentie-account aanmaken. In het account zie je veel gegevens, waaronder de gedraaide advertenties. Hier kan je alle resultaten zien en specificeren op bepaalde data.

In het account zie je drie tabbladen:
– Campagnes: Hier bepaal je je doel. Zijn dat conversies naar je websites of berichtlikes.
– Advertentiesets: Hier bepaal je op wie je je advertentie richt, hoe lang de advertentie aan staat en hoeveel geld het mag kosten.
Advertenties: Dit is het creatieve gedeelte. Hier bepaal je hoe jouw advertenties eruit komen te zien.

Hoe moet je adverteren op Facebook? 

Voor je gaat adverteren moet je altijd twee dingen duidelijk hebben: je doelgroep en je doel

Het is belangrijk dat je een duidelijke doelgroep hebt waarop je je advertenties wilt richten. Wanneer je een verzorgingsproduct hebt voor dames van middelbare leeftijd, dan wil je niet dat jouw geld besteed wordt aan het vertonen van de advertentie aan meisjes van 17 jaar. Hoe scherper jouw doelgroep, hoe groter de kans dat je advertentie aan de juiste personen wordt getoond. 

Wanneer je een nieuwe campagne aanmaakt, heb je de keuze uit verschillende doelstellingen. De drie hoofddoelstellingen zijn merkbekendheid, overweging en conversie. Zo kan je bijvoorbeeld ervoor kiezen om onder ‘overweging’ te kiezen voor betrokkenheid en daarmee meer paginalikes te verzamelen. Er zijn talloze opties, dus er zit er vast een bij die bij jouw wensen aansluit. 

Begin nu met adverteren!

Het algoritme van Facebook verandert steeds. De kans dat jouw doelgroep jouw organische berichten ziet is dus niet heel groot. Het adverteren op Facebook is een makkelijke en vooral ook goedkope manier om jouw doelgroep te bereiken. 

Ga lekker experimenteren met €1,- per advertentie, zo kan je testen wat het beste werkt voor jouw bedrijf. Maak verschillende advertenties aan voor €1,- en experimenteer met campagnedoelen, doelgroep, teksten met een afbeelding of teksten met een video. Wat voor de een namelijk werkt, hoeft niet voor de ander te werken. Zo kan je na een aantal weken zelf de conclusie trekken wat het beste voor jouw bedrijf werkt. 

Heb jij vragen over het adverteren? Laat het dan weten in de reacties of stuur mij een berichtje via Instagram, Facebook of LinkedIn.

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *