M
 

Instagram Update: Een bericht vastzetten in jouw feed

door | jun 24, 2022 | Social Media | 0 Reacties

Wanneer een (potentiële) volger op jouw account komt, ziet hij altijd als eerste de eerste drie berichten. Voorheen waren dat jouw meest recente posts, maar nu kun je dus zelf je posts kiezen die hij als eerste ziet.

Je kan het zien als een soort uithangbord voor jouw zaak. Je kunt hier namelijk de belangrijkste informatie vastpinnen over jouw zaak. 

Heb je die nog niet in een post staan? Dan kan je een leuke carrousel post maken die hierop inspeelt. Een aantal voorbeelden zie je onderaan deze blogpost.

Hoe pin je een post op Instagram?

Het vastpinnen van een bericht op Instagram is super simpel. Je gaat naar een post die je wilt vastpinnen, zorg er dus voor dat de post al in jouw feed staat. Vervolgens volg je de volgende stappen:

  1. Druk op de drie puntjes rechtsboven van jouw post (…).
  2. Klik op Vastzetten op je profiel
  3. En klaar is kees!

Wil je de post weer weghalen?

  1. Druk op de drie puntjes rechtsboven van jouw post (…).
  2. Klik op Losmaken van je profiel
  3. En klaar is Kees!

Vastgepinde Instagram-post: Dit zijn wij

Hieronder plaats je leuke foto’s van het team en plaats je jouw vacatures allemaal in een carrousel, zodat je door de afbeeldingen (vacatures) heen kunt swipen. Zie hieronder een voorbeeld:

Vastgepinde Instagram-post: Menu

Maak een leuke carrousel post met afbeeldingen van eten dat op dit moment op jullie kaart staat en vervolgens een grafische afbeelding van de kaart. Of een aantal producten uit jullie assortiment kan natuurlijk ook als foodspeciaalzaak. Zie hieronder een voorbeeld:

Vastgepinde Instagram-post: FAQ

Krijg je regelmatig vragen over het maken van een reservering, het plaatsen van een bestelling of iets anders? Maak er een leuke post over en pin deze bovenaan in jouw profiel. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Maak een horeca social media-plan voor 2023!

Maak een horeca social media-plan voor 2023!

Het is bijna zo ver, nog 9 dagen en dan is 2023 aangebroken. Met januari als rustige maand in het vooruitzicht, kan je die tijd goed gebruiken om eens terug te blikken op jouw social media-activiteiten van dit jaar en een plan te maken voor het komende jaar. Zo'n plan...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *