fbpx
M
 

How to: Van volgers op Instagram naar gast in jouw zaak

door | mei 13, 2022 | Social Media | 0 Reacties

“Binnen 1 maand gegarandeerd 300 nieuwe volgers” klinkt best lekker toch? Maar met 300 nieuwe volgers op Instagram heb je nog niet direct jouw zaak vol zitten. Het is belangrijk om jouw volgers in gasten te veranderen, zodat je daadwerkelijk wat aan die nieuwe volgers hebt. In deze blog leg ik je uit hoe je dat doet. 

Kwaliteit boven kwantiteit wat betreft volgers op Instagram

We willen allemaal zo snel mogelijk en zoveel mogelijk nieuwe volgers erbij, maar zoals met veel dingen in het leven gaat kwaliteit boven kwantiteit. Als jij 1.000 nieuwe volgers hebt waarvan 90% niet in Nederland woont, heb je praktisch niets aan jouw volgers, zij gaan namelijk niet snel een reservering bij je maken. Zo’n getal is dan helemaal nietszeggend.

Het is daarom belangrijk om goed te kijken naar jouw volgers op Instagram, zitten hier veel buitenlandse accounts tussen dan is het belangrijk dat je die eerst verwijderd. Jouw nieuwe berichten worden aan slechts <10% van jouw volgers laten zien, wanneer dit dus getoond wordt aan mensen die nooit een reservering bij jou zouden maken dan ben je eigenlijk voor niets bezig. Zonde van al die moeite die jij stopt in jouw content. 

Hoe verander je volgers op Instagram in gasten?

Engagement, engagement, engagement. Social media is bedoeld een sociaal platform, wanneer jij alleen maar zend ben je niet sociaal bezig. 

Het is belangrijk dat je de interactie aangaat: ga opzoek naar jouw doelgroep, laat een berichtje achter, reageer op al jouw DM’s, lok interactie uit met jouw posts, reels en stories. 

Het is belangrijk dat je gesprekken aangaat, dat jouw volgers op Instagram vertrouwen krijgen in jouw zaak, dat wat je doet goed is. Want wanneer ze daarop vertrouwen zijn mensen eerder geneigd om een reservering te maken. 

Hoe ga je de interactie aan?

Er zijn verschillende manieren om de interactie aan te gaan met jouw doelgroep. Zo kun je elke dag 5 tot 10 minuten besteden aan het vinden van nieuwe volgers op Instagram die binnen jouw doelgroep passen (1.). Kan je gebruik maken van de vragenstickers en polls in Instagram Stories, zodat jouw volgers actief mee kunnen doen en denken. Als je vervolgens iedereen die op zo’n poll reageert een DM stuurt, voelen de volgers zich gehoord (2.). Zorg ervoor dat je altijd binnen een dag reageert op reacties op jouw content, maar ook DM’s (3.).  

Zo heb je al drie makkelijke manieren om elke dag de interactie aan te gaan, zodat volgers zich meer verbonden voelen met jouw zaak. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *