fbpx
M
 

Reviews vragen via Instagram, zo doe je dat!

door | jul 29, 2022 | Social Media | 0 Reacties

83% van de restaurantgasten geeft aan dat reviews invloed hebben op hun keuze. Daarnaast geeft 75% van de restaurantgasten aan dat hun keuze ook beïnvloed wordt door Social Media. Hoogste tijd om die twee te combineren dus. 

Naast dat je reviews kunt delen op social media, zou je social media ook in kunnen zetten om reviews te genereren. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, de twee makkelijkste leg ik in deze blog uit. 

Plaats een oproep voor reviews via een Post of Reel

De makkelijkste manier is een Post of Reel maken en mensen daarin vragen om een review onder de post achter te laten of een DM te sturen. Maak het bericht concreet door aan het einde een vraag te stellen, die jouw volgers kunnen beantwoorden. Denk aan: Hoe vind jij de sfeer in onze zaak? / Wat vind jij van onze gerechten? / Wat was jouw ervaring in ons restaurant? Je moet het mensen zo makkelijk mogelijk maken, zodat de drempel niet hoog is om een review achter te laten. 

Om mensen nog meer over de streep te trekken om een review achter te laten, kun je er een kortingsactie of winactie aan koppelen. Je kunt bijvoorbeeld iedereen die een review achter heeft gelaten een kop koffie aanbieden of een x% korting op een eerstvolgende keer. 

Zet Instagram Stories in voor reviews 

Een andere manier is het inzetten van Instagram Stories, door middel van Polls en Vragenstickers. Je kan bijvoorbeeld Storyreeks maken met 5 Stories, met in ieder een andere vraag. Zie een voorbeeld hieronder. 

Het aanklikken van een optie is natuurlijk een erg toegankelijke manier die weinig moeite kost. Vervolgens kan je iedereen die (zeer) positief reageert vragen om een korte review te schrijven. Degene die wat minder positief waren, daar kan je mee het gesprek aangaan om te kijken of er nog iets te verbeteren is. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *