fbpx
M
 

Maak een horeca social media-plan voor 2023!

door | dec 22, 2022 | Social Media, Strategie | 0 Reacties

Het is bijna zo ver, nog 9 dagen en dan is 2023 aangebroken. Met januari als rustige maand in het vooruitzicht, kan je die tijd goed gebruiken om eens terug te blikken op jouw social media-activiteiten van dit jaar en een plan te maken voor het komende jaar. Zo’n plan hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn! Een restaurant kan namelijk een social media-plan gemakkelijk opstellen door een de volgende stappen te volgen.

De vijf onderdelen van een goed social media-plan

1. Weet waar jouw doelgroep zit

De eerste stap is om te bepalen welke social media kanalen het meest geschikt zijn voor het restaurant. Dit is afhankelijk van de doelgroep van het restaurant en de soort content die het restaurant wil delen. Voorbeelden van populaire social media kanalen voor restaurants zijn Facebook, Instagram en TikTok

2. Maak een contentplanning.

Daarna is het belangrijk om een contentplan te maken. Dit is een planning van de content die het restaurant wil delen op social media. Dit kan bijvoorbeeld gaan over het delen van foto’s van nieuwe gerechten, aanbiedingen en speciale evenementen. Het is ook belangrijk om interactie met volgers te stimuleren door bijvoorbeeld vragen te stellen en reacties te beantwoorden.

3. Bedenk hoe vaak je gaat posten

Het is ook aan te raden om een frequentie vast te stellen voor het delen van content op social media. Dit kan bijvoorbeeld één keer per dag of een aantal keren per week zijn. Het is belangrijk om consistent te zijn en te zorgen dat er regelmatig nieuwe content wordt gedeeld om volgers te blijven interesseren.

4. Optimaliseer je kanalen

Vergeet ook niet om de social media-kanalen van het restaurant te optimaliseren door bijvoorbeeld een mooie omslagfoto en bio toe te voegen. Dit helpt om een professionele en aantrekkelijke online aanwezigheid te creëren.

5. Evalueer & stuur bij

Tot slot is het belangrijk om het social media plan te evalueren en bij te sturen waar nodig. Dit kan bijvoorbeeld door te kijken naar de prestaties van de posts en te analyseren wat wel en niet werkt. Zo kan het restaurant ervoor zorgen dat het social media plan continu verbeterd en aangepast wordt aan de behoeften van de volgers.

Spice Up Your Social Media

Lukt het jullie niet goed om een social media-plan op te stellen of aan jullie social media-plan te houden? Met ons Spice Up Your Social Media-Medium en -Hot aanbod stellen wij voor jullie een strategisch social media-plan op.

Volg jij ons al op Instagram? Volg ons via @socialonpoint.nl!

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *