fbpx
M
 

Blijf top of mind bij jouw gasten met emailmarketing

door | mei 5, 2021 | Strategie | 0 Reacties

Dacht jij dat nieuwsbrieven versturen zo 2015 is, dan heb je het goed mis. Vandaag de dag is emailmarketing dé manier om zichtbaar te blijven bij je huidige gasten, om reserveringen te krijgen en voor meer bestellingen.  

Daarnaast is het verzamelen van e-mailadressen essentieel voor als je wilt adverteren op social media. Sinds de update van Apple naar iOS 14 is zomaar adverteren een stuk lastiger geworden, zo moet je als gebruiker toestemming geven voor het tonen van advertenties in jouw tijdlijn. Grote kans dat veel mensen dit niet willen. Als je e-mailadressen invoert als klantenbestand, dan worden jouw advertenties wel getoond.

Hoe kom je aan e-mailadressen voor emailmarketing? 

Er zijn verschillende manieren om aan e-mailadressen te komen. Allereerst heb je vaak al de gegevens van iedereen die al eens eerder iets heeft afgenomen of gereserveerd, dat is ideaal. 

Een andere goede manier om aan e-mailadressen te komen is een weggever te maken. Bedenk iets wat je gratis weg kunt geven, dit kan een kortingsvoucher zijn voor 10% korting of nog beter een e-book.  

Je kan een e-book vullen met bijvoorbeeld:

  • 3 recepten van gerechten op jullie kaart
  • De drie lekkerste gerechten/cocktails om te maken bij een zomerse dag
  • 5 tips voor een wijn/bier/whisky food-pairing voor bij de borrel/thuisproevenrij 
  • Zo maak je van jouw thuisborrel een succes 

Deel jouw kennis en expertise en maak het aantrekkelijk. Zorg ervoor dat mensen zin krijgen om te reserveren of te bestellen, prikkel ze dus met zo’n e-book. 

Heb je zo’n weggever gemaakt? Dan deel je dit op al jouw social media-kanalen. Je kan het proces automatiseren via je website, maar je kan ook vragen of ze willen reageren met een bepaalde emoticon onder het bericht en vervolgens kan jij ze via DM vragen om het mailadres om de weggever naar toe te sturen. 

Blijf top of mind bij jouw huidige gasten

Heb je een mooie lijst aan mailadressen? Dan kan je (twee)wekelijks een nieuwsbrief gaan versturen. Zo blijf je top-of-mind bij jouw huidige gasten en kan je dus meer bestellingen of straks reserveringen binnenkrijgen. In een nieuwsbrief kan je updates, tips of andere leuke berichten plaatsen. Wat belangrijk is, is dat de gast centraal staat. Voeg altijd een call-to-action toe, zodat mensen ook naar je website gestuurd worden. 

Ook hierbij geldt: mensen hebben 7 – 11 interacties nodig, verwacht dus niet dat alle 100 mensen naar wie je mailt ook allemaal gaan reserveren. 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Maak een horeca social media-plan voor 2023!

Maak een horeca social media-plan voor 2023!

Het is bijna zo ver, nog 9 dagen en dan is 2023 aangebroken. Met januari als rustige maand in het vooruitzicht, kan je die tijd goed gebruiken om eens terug te blikken op jouw social media-activiteiten van dit jaar en een plan te maken voor het komende jaar. Zo'n plan...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *