Waarom reviews zo belangrijk zijn!

Feedback vragen. Ik vind het een van de spannendste dingen die er zijn. Iemand die jouw beoordeelt op jouw kennis en kunnen, dood eng! Maar ik weet ook dat het goed is om te doen. In deze blog vertel ik je waarom het belangrijk is om reviews te vragen, hoe je dat doet en waar je dat kan laten plaats vinden. 

Even eerlijk, jij kijkt vast op tripadvisor voor je ergens gaat eten of op booking.com wat anderen van een hotel vinden. Ik doe het ook! Ik wil namelijk weten of de prachtige foto’s van het nieuwe restaurant geen schijn zijn, maar het eten ook écht lekker is. Dit werkt precies zo met een online business. Potentiele klanten willen weten met wie ze zaken gaan doen of je betrouwbaar bent en of ze waar voor hun geld krijgen. Het is daarom super belangrijk om reviews te verzamelen. 

Illustratie blog waarom reviews belangrijk zijn.

Hoe doe je dat?

Reviews verzamelen kan je op verschillende manieren doen. Je kan dit direct doen  door bijvoorbeeld een mail te sturen nadat een klant een dienst of product heeft afgenomen. Maar je kan ze ook via een platform als The Feedback Company een formulier laten invullen waarbij de klant zelf bepaalt of hij/zij zijn naam laat zien. 

Houd het kort

Welke manier je ook kiest, het is belangrijk dat je het kort houdt. Mensen hebben geen zin om een enquête van vijf pagina’s in te vullen. Door bijvoorbeeld 1 tot 5 vragen aan de hand van de 5-puntschaal van Likert in te laten vullen en 1 open vraag te stellen. 

Maak het aantrekkelijk

Ben je eerder geneigd om een enquête in te vullen als je er iets voor terugkrijgt? Natuurlijk! Maak het invullen dus aantrekkelijk, je kan bijvoorbeeld 10% korting geven op een volgende aankoop of op het aangaan van een dienst. Je kan ook een exclusief e-book maken waarbij de klant deel 2 krijgt nadat er een review over deel 1 is geschreven.  

Waar plaats je het?

Aller eerst plaats je het op je website. De homepage is hier écht geschikt voor. Zo kunnen jouw potentiele klanten direct zien wat anderen over jou zeggen. Maar niet alleen op jouw website, ook op social media plaats je de reviews. 

Reviews kan je een vast element geven in jouw contentkalender. Zo kan je bijvoorbeeld wekelijks een review plaatsen op Instagram Stories of laat je het mooi vormgegeven terugkomen op je feed. 

Heel veel succes met het vragen van reviews! Wil je meer tips over social media? Volg mij dan op Instagram en Facebook of connect met mij op LinkedIn.  

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *