fbpx
M
 

Zet rubrieken in en heb nooit meer moeite met content maken

door | apr 26, 2021 | Content maken | 0 Reacties

Rubrieken, misschien heb je er al wel eens over gehoord. Het zijn terugkerende onderwerpen in jouw contentkalender. 

Terugkerende items dus. Je kan het zien als een column in de zaterdagkrant of een rubriek in een magazine maar dan online. Zo’n rubriek zorgt ervoor dat je van tevoren weet welke content je gaat maken en het dus makkelijker is om vooruit te schrijven. 

Als jij bijvoorbeeld elke maandag een post plaatst over producten die je lokaal haalt en elke donderdag een post plaatst over het personeel, dan weet je precies wat er gaat komen. Je weet dat je 4 (of 5) posts over een lokaal product/ondernemer moet schrijven en 4 (of 5) over het personeel in 1 maand.

Door dit vooraf al te weten, kan je de content in 1 keer schrijven en ben je er veel minder tijd aan kwijt dan elke keer broeden op een nieuw idee en het dan ook nog moeten schrijven. 

Wil jij dus minder tijd kwijt zijn aan content bedenken en schrijven? Dan is het handig om 3 (tot 5) rubrieken te kiezen voor jouw bedrijf. 

Hoe je dat doet? We gaan brainstormen! Stap 1 mag je overslaan als jij al drie duidelijke onderwerpen hebt waarover jij wilt gaan vertellen. 

Stap 1: 

  • Pak een groot vel papier. Digitaal mag ook, maar de ervaring leert dat je creatiever bent als je gewoon alles opschrijft. 
  • In het midden schrijf je de naam van jouw zaak
  • Je schrijft zoveel mogelijk woorden op die bij je opkomen en te maken hebben met jouw zaak. Er is hierin geen goed of fout. Neem hier ook je USP’s mee. 
  • Zoek ook de verdieping in de woorden die je hebt opgeschreven, zo kan je bijvoorbeeld [naam zaak] > wijn > [specifieke wijn] zijn. Maak je woordweb zo uitgebreid mogelijk. 
  • Kijk over overkoepelende thema’s zijn. Kies daar minimaal 3 uit

Stap 2: 

  •  Pak 3 vellen papier
  • Schrijf de naam van de rubriek in het midden van het vel. Een rubriek per vel. 
  • Schrijf alles wat je kan bedenken rondom dat thema op.
  • Zoek de verdieping door hier ook alvast een invalshoek bij te kiezen. 

Als het goed is heb je nu 3 duidelijke rubrieken en genoeg onderwerpen om over te schrijven! 

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

5x Reels ideeën voor meer gasten in jouw zaak

5x Reels ideeën voor meer gasten in jouw zaak

Er zijn vele manieren waarop een restaurant Reels of TikTok-video's kan maken. Zo hoef je echt niet altijd heel veel tijd kwijt te zijn of mega creatief te zijn. Maak jouw reels nu Maak een video waarin je het proces van het bereiden van een van je populaire gerechten...

5x tips om sneller een Instagram post te schrijven

5x tips om sneller een Instagram post te schrijven

Een Instagram-post tijdrovend? Niet als je je aan deze tips houdt. We krijgen vaak te horen dat social media een tijdrovend proces is en natuurlijk, het strategisch en goed inzetten kost wel wat tijd. Maar het bedenken en het schrijven van berichten hoeft helemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *