fbpx
M
 

75% van de restaurant gasten laat zich beïnvloeden op social media

door | mei 6, 2022 | Ondernemen, Social Media | 0 Reacties

“75% van de restaurantgasten laat zich beïnvloeden op social media voor hun restaurantkeuze”

Deze zin komt uit de restaurantmonitor van twee jaar geleden en vandaag de dag is dat niet anders! Mensen kijken snel even op social media voor zij naar een restaurant gaan om te zien of het er goed uitziet, of er geen slechte reviews zijn, of veel mensen het restaurant taggen en of die mensen vervolgens ook tevreden zijn.

Waarom het belangrijk is om actief te zijn

Als je weet dat 3 op de 4 mensen zich laat beïnvloeden door social media voor hun restaurantkeuze, dan weet je ook hoe belangrijk het is om online zichtbaar te zijn. Een beleving begint tegenwoordig niet bij jouw voordeur, maar al online. Daarom moet je ervoor zorgen dat jouw gastvrijheid en de beleving die jij in jouw zaak weet te creëren, ook online goed weet neer te zetten. 

Zo is het belangrijk dat alle informatie in jouw biografie op social media up-to-date is, moet de link naar jouw website werken en moeten alle buttons (denk aan reserveren of bestellen) goed zijn ingesteld. Ook is het belangrijk dat jouw Hoogtepunten er verzorgd uitzien, een duidelijke beschrijving hebben en idealiter ook een mooie omslag hebben in jullie huisstijlkleur. Kijk ook kritisch naar jouw feed: ziet het er verzorgd uit? Picture perfect hoeft het niet te zijn, maar verzorgd is wel ontzettend belangrijk, je laat jouw entree toch ook niet versloffen? 

Hoe blijf je online zichtbaar?

Consistent online zichtbaar zijn blijft een uitdaging voor veel horeca- en food gerelateerde ondernemers. Jouw zaak, jouw passie en alles wat daarbij komt kijken slokt enorm veel van jouw tijd op en dat is logisch. Wat kan helpen is een duidelijke strategie, of in ieder geval thema’s/ rubrieken, zodat je weet waarover jij gaat communiceren. Wanneer je weet over welke onderwerpen jij het gaat hebben op social media, dan is het content maken ook een stuk makkelijker. Als je vervolgens 1x in de twee weken/ vier weken content maakt en inplant, dan ben je zo goed als klaar. 

Nu kinkt dit heel simpel, maar het hoeft ook echt niet moeilijk te zijn. Wanneer je ervaart dat er eigenlijk sporadisch iets geplaatst wordt, is het handig om 1 iemand de verantwoordelijkheid te geven binnen jouw zaak. Laat diegene vervolgens 1 ochtend per 2 of 4 weken aan de content werken (bedenken, maken en inplannen), zo zorg je ervoor dat je consistent zichtbaar bent. 

Lees hier de blog: Zet rubrieken in en heb nooit meer moeite met content maken

Vind je het lastig om consistent online zichtbaar te zijn? In mijn online cursus Social Media voor Horeca- en Foodspeciaalzaken geef ik je handvatten over hoe jij gemakkelijk consistent online zichtbaar kunt zijn. Zo leer je eerst jezelf te onderscheiden ten opzichte van jouw concurrenten, leer je hoe je gemakkelijk content bedenkt, maakt en inplant en tot slot hoe je op een simpele manier kunt groeien met jouw accounts. 

De cursus is tot 1 juni beschikbaar voor de lage prijs van €47,-.  

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak.

Categorieën

Misschien vind je dit ook interessant…

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

Zet LinkedIn succesvol in voor jouw horecazaak

LinkedIn is een zakelijk gerichte sociale media platform dat bedrijven helpt om zakelijke connecties te maken en te onderhouden. Het is dan ook een uitstekend hulpmiddel voor bedrijven om bepaalde zakelijke doelen te bereiken, maar wat kun je er nu eigenlijk allemaal...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *