M
 

11x Instagram Hoogtepunten onderwerpen voor een betere beleving

door | jul 22, 2022 | Beleving, Social Media | 0 Reacties

Het is zijn een van de eerste dingen die je opvalt als je op iemands Instagram-profiel komt: Instagram Highlights, ofwel hoogtepunten. Wil jij deze functionaliteit goed benutten, maar weet je niet goed hoe? Lees dan verder! 

Wat zijn Instagram Hoogtepunten 

Instagram Hoogtepunten zijn een plek waaronder jij jouw Stories kunt opslaan. Maak je regelmatig Stories over een bepaald onderwerp, dan kan je deze Stories bundelen onder een Hoogtepunt. Waar normaal Stories dus weer verdwijnen van je account na 24 uur, blijven deze zichtbaar voor anderen. 

Bedenk onderwerpen voor jouw Instagram Hoogtepunten 

Zoals ik al zei kan je Stories over een bepaald onderwerp bundelen, maar je kan ook – nog beter zelfs – gericht Stories gaan maken over het onderwerp. De eerste 5 Hoogtepunten zijn direct zichtbaar, daarom raad ik aan om er niet te veel te maken. De volgorde wordt bepaald door de relevantie: heb jij een Story toegevoegd aan een bepaald Hoogtepunt, dan komt dit Hoogtepunt vooraan te staan.  

  1. [Naam zaak] 
    Onder het Hoogtepunt met de naam van jouw zaak plaats je Stories die zowel praktische informatie bevatten, als achtergrondinformatie. Denk aan de openingstijden, contactinformatie, maar ook hoe lang bestaan jullie al, wat is de reden van het oprichten. 
  2. Reviews
    Als je weet dat 83% van de restaurantgasten zich laat beïnvloeden door reviews en 75% van de gasten zich ook laat beïnvloeden met social media, dan weet je dat je reviews moet delen op Instagram! Verzamel de reviews en plaats ze in een mooie template van Canva, zodat ze er netjes uitzien. 
  3. Sfeer
    Hier laat je allerlei beelden zien van jouw zaak die een goede indruk geven van de beleving. Je kunt hier ook Stories delen die jullie gerepost hebben van anderen, zodat je -als volger – ziet dat ook andere mensen het leuk vinden bij jou in de zaak. 
  4. Werken bij of Team
    Onder dit hoogtepunt laat je zien hoe het is om bij jullie te werken. Je kunt medewerkers voorstellen aan de hand van een video of foto met wat leuke feitjes over hem/haar. Zo leren jouw volgers het team beter kennen, wat uiteindelijk zorgt voor meer vertrouwen. 
  5. Vacatures
    Je kunt natuurlijk vacatures delen onder Werken bij, maar wanneer de nood hoog is kun je hier een apart Hoogtepunt voor maken en alle vacatures onder plaatsen. Zorg ervoor dat er informatie staat over de vacature, maar ook hoe mensen kunnen reageren. 
  6. Reserveren
    Onder het Hoogtepunt Reserveren kun je Stories plaatsen met daarin uitleg over hoe je een reservering bij jullie maakt. Je wil het jouw volgers zo makkelijk mogelijk maken. 
  7. Events
    Worden er regelmatig evenementen bij jullie georganiseerd? Of zijn jullie met regelmaat (mede)organisator van een evenement, dan kun je dat onder dit Hoogtepunt laten zien. Deel niet alleen informatie over het evenement of sfeerbeelden, maar ook hoe een evenement bij jullie aangevraagd kan worden en hoe dat proces in zijn werk gaat. 
  8. Catering
    Verzorgen jullie met regelmaat catering voor bedrijven, evenementen of andere gelegenheden? Dan deel je in dit Hoogtepunt verschillende Stories over hoe jullie te werk gaan, de gelegenheden waarvoor jullie de catering hebben gedaan en hoe je een aanvraag kunt doen bij jullie. 
  9. Menu
    Je deelt onder dit Hoogtepunt Stories met foto’s van de gerechten op de menukaart. Je kunt ook de grafische menukaart delen en vervolgens verschillende foto’s van de gerechten. Zo krijgen volgers direct een indruk van wat zij kunnen verwachten. 
  10. Nieuw
    Hieronder plaats je Stories van nieuwe producten in jullie zaak die binnen zijn gekomen of die jullie online in de webshop hebben geplaatst. 
  11.  Aanbieding/ Special actie
    Onder dit Hoogtepunt verzamel je Stories van producten die in de aanbieding zijn of een speciale actie die jullie organiseren in de zaak. 

Bedenk een korte naam voor jouw Hoogtepunt

Let op! Je kunt maar 8 tot 10 tekens invoeren voor de naam van het Hoogtepunt. Houd hier dus rekening mee met het bedenken van de naam. Het is namelijk zonde wanneer de naam afgekapt wordt door drie puntjes (…). 

Maak een herkenbare omslag

Vervolgens maak je een leuke omslag die herkenbaar is voor het onderwerp van het Hoogtepunt en voor de zaak. Je kunt op Canva verschillende templates vinden die je kunt aanpassen naar jullie huisstijlkleuren. 

Meer weten over hoe je social media succesvol inzet voor jouw zaak? Doe dan mee met de online cursus Social Media voor Horeca en Foodspeciaalzaken voor maar €47,-. 

Misschien vind je dit ook interessant…

Reviews vragen via Instagram, zo doe je dat!

Reviews vragen via Instagram, zo doe je dat!

83% van de restaurantgasten geeft aan dat reviews invloed hebben op hun keuze. Daarnaast geeft 75% van de restaurantgasten aan dat hun keuze ook beïnvloed wordt door Social Media. Hoogste tijd om die twee te combineren dus.  Naast dat je reviews kunt delen op...

De 3 keyelementen voor een online beleving

De 3 keyelementen voor een online beleving

Hoe zou je het vinden als de beleving die jij online uitstraalt, exact overeenkomt met de beleving in jouw zaak. Een utopie? Valt best mee. In deze blog vertel ik je de drie keyelementen voor een online beleving!  1. Prikkel zintuigen, mooi beeld is het halve...

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hey, Ik ben Stefanie

Hi, mijn naam is Stefanie Lamers, food-addict en als echte millennial zie je me vaak met mijn telefoon in mijn hand. Online gebeurt het. Ik help horeca-ondernemers met het creëren van een online culinaire beleving, die volledig past bij de ondernemer en hun zaak. 

Categorieën